Інформатика 5 клас Урок №5 з теми: "Складові комп’ютера, їх призначення"

 


Комп’ютер — це розумна машина
















1. Як думаєш, що б трапилося, якби в комп’ютері зник процесор, але все інше залишилося? Чи зміг би він працювати? Чому?

2. Уяви, що ти створюєш комп’ютер для блогера, який знімає відео про ігри. Які пристрої введення й виведення ти обереш, щоб йому було зручно?

3. Якщо ти бачиш на екрані гру, чуєш музику і можеш керувати героєм мишкою — які пристрої тут працюють одночасно? Назви хоча б три і поясни їх роль.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Завдання “Пристрій майбутнього” (робота в групах)

Друзі, сьогодні ми з вами попрацюємо як справжні винахідники майбутнього. Ви будете працювати за комп’ютером і створите свій розумний пристрій, який може бути корисним людям у майбутньому.

Це може бути розумний холодильник, дрон, робот, шкільний стіл, каса в магазині, автоматичний черевик — що завгодно!

Але запам’ятайте: кожен пристрій має складатися з чотирьох основних частин:

  • Введення — що отримує інформацію (наприклад, мікрофон, кнопки, камера);

  • Опрацювання — "мозок", який усе обчислює (процесор);

  • Збереження — пам’ять, де зберігаються дані;

  • Виведення — що показує або повідомляє результат (екран, динамік, лампочка).

Ваше завдання — придумати пристрій, знайти його складові в інтернеті (через Google Зображення), вставити їх в документ, підписати кожну частину і написати, як цей пристрій працює.



Рефлексія "Мікрофон для Машини"

Уявіть, що комп’ютер — це бізнес-команда. Кожен пристрій — працівник зі своїми обов’язками. Але сьогодні у нас – екстрена нарада! Один пристрій хоче звільнитися. Який саме – вирішите ви. Але перш ніж дати йому піти, кожен має сказати, чому його робота важлива для всієї справи.

Учні по черзі отримують роль пристрою: монітор, мишка, клавіатура, системний блок, флешка тощо. Кожен має сказати коротку фразу від імені пристрою: «Я — клавіатура. Без мене ви нічого не напишете: ні листа, ні команду!»

Учитель або обраний учень оголошує: «Сьогодні на звільнення подалась… Мишка!» Далі клас колективно вирішує: чи можна звільнити цей “елемент бізнесу” і чим це загрожує команді.

Домашнє завдання

Удома продовжіть бути бізнес-аналітиками. Уявіть, що комп’ютер — це ваша власна фірма.

  • Хто з пристроїв буде: директором, помічником, бухгалтером?

  • Чому саме вони?









Коментарі