Інформатика 5 клас Урок №7 з теми: "Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі."

 





Комп’ютерні мережі та конкурентний аналіз: чому це важливо вже сьогодні












1. Які конкретні переваги отримає малий бізнес (наприклад, кав’ярня або салон краси), якщо впровадить комп’ютерну мережу та налагодить швидкий обмін даними? Наведи приклад.

2. Один блогер обробляє контент на комп’ютері без мережі, а інший має хмарне сховище, віддалений доступ і Wi-Fi роутер. Хто з них зможе швидше реагувати на запити підписників — і чому?

3. Компанія побачила, що її сайт відкривається повільно, а конкуренти — вже перехоплюють клієнтів. Як знання про мережу і пристрої допоможуть покращити ситуацію? Які дії слід зробити першими?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА


АБО


Завдання: «Фастфуд challenge: Хто з’їсть ринок?»

Що ми робимо:

Сьогодні ви працюєте не просто як учні, а як фуд-дизайнери!
Уявіть, що ви створюєте нову оригінальну страву для мережі фастфуду. У вас є одна мета — зробити її найпопулярнішою серед усіх, щоб саме до вас вишикувалася черга!

Ви будете працювати у спільному документі, де кожен напише свою ідею.

Що потрібно зробити крок за кроком:

  1. Перейдіть за посиланням (https://docs.google.com/document/d/1gHpTp61xIfIevvWGDqx9uauLKxtPrU8qGBhN3xmbF-Y/edit?usp=sharing).

  2. Знайдіть вільне місце (де ще ніхто не писав).

  3. Напишіть короткий текст (4–5 речень) про свою страву.

  4. Обов’язково включіть у свій опис такі пункти:

СТРУКТУРА ВАШОГО ВІДПОВІДІ:

  • Назва страви

  • Що це за страва? (напишіть коротко, але смачно! Наприклад, це бургер з кольоровими булочками або морозиво зі смаком попкорну)

  • Фішка вашої страви — що робить її особливою? (дивна форма, змішання смаків, магічна упаковка, сюрприз усередині…)

  • Хто ваша цільова аудиторія? (Для кого страва: для дітей, геймерів, спортсменів, дівчат, хлопців, вчителів, бабусь, любителів гостренького тощо)

ЗРАЗОК ВІДПОВІДІ:

Назва страви: “Кольоровий бургер-радуга”
Що це: це бургер з кольоровими булочками — одна рожева, інша фіолетова. У середині — курка, слайси манго та соус зі смаком жувальної гумки.
Фішка: кожна булочка змінює колір, коли її торкаєшся! А всередині ще й блискітки з їстівного цукру.
Цільова аудиторія: для дітей, які люблять TikTok і яскраві речі.

Після завершення:

  • Ми разом прочитаємо кілька ідей.

  • Обговоримо, які страви були найоригінальніші, а які повторювалися.

  • Подумаємо, чия страва «перемогла» конкурентів — і чому.


ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа "Речення від чемпіона"

Сьогодні ви – бізнес-чемпіони. Ви змагаєтесь із конкурентами. Але у вас є щось, чого немає в інших — комп’ютерна мережа.

Зараз кожен скаже одне речення:

🔹 "Завдяки мережі я…"
🔹 "Це дає мені перевагу, бо…"

Наприклад:
"Завдяки мережі я швидко надсилаю фото товару. Це дає мені перевагу, бо клієнт бачить його одразу і не йде до конкурента."

Кожен має придумати СВОЄ речення. Включайте фантазію!

Наприклад:

– "Завдяки мережі я можу показати товар з різних ракурсів. Це дає мені перевагу, бо клієнт бачить більше, ніж у конкурентів."

– "Завдяки мережі я працюю не тільки в магазині, а й онлайн. Це дає мені перевагу, бо мене бачать більше людей."

Вчитель підсумовує:

«Якщо у вас є швидка комп’ютерна мережа — ви можете надсилати фото, приймати замовлення, показувати товари і навіть вести бізнес в Інтернеті. Це і є ваша конкурентна перевага. Ви не просто як усі — ви ШВИДШІ, ЗРУЧНІШІ і СУЧАСНІ.»

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  1. Як локальна мережа може допомогти учням та вчителям у процесі навчання?

  2. Навіщо кожному комп’ютеру в мережі надають унікальне ім’я?

  3. Чому важливо обмежувати доступ до файлів і папок у спільній мережі?

  4. Які дії з файлами та папками можна виконувати на іншому комп’ютері, якщо маєш певні права доступу?

























Коментарі